Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Τι ήταν τα ρωμαϊκά λουτρά; Πώς λειτουργούσαν; Πώς θα ήταν τα λουτρά της Σάμης και του Πανόρμου στο Φισκάρδο; Πώς θα αισθάνονταν όσοι έμπαιναν στους χώρους τους; Μήπως η κρήνη στο βόρειο άκρο της Σάμης θέλει να μας διηγηθεί κάτι; Το ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Αρχαιολογικής Συλλογής Σάμης σχεδιάστηκε με σκοπό να απαντήσει σε όλες αυτές τις ερωτήσεις και ακόμη περισσότερες και να εισάγει μικρούς και μεγάλους στη μορφή και τη χρήση μνημείων για τη λειτουργία των οποίων ήταν απαραίτητη η χρήση του νερού στη Σάμη και το Φισκάρδο των ρωμαϊκών/ υστερορωμαϊκών χρόνων.

Με τη χρήση κάσκας εικονικής πραγματικότητας (VR HMD All in One) ή οθόνης και χειριστηρίου επιτυγχάνεται η εικονική περιήγηση του χρήστη στα λουτρά της Σάμης και της πόλης Πανόρμου. Σε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, στην περίπτωση των λουτρών του Φισκάρδου, παρέχονται οι σχετικές πληροφορίες ή  στην περίπτωση των λουτρών της Σάμης ο χρήστης καλείται να απαντήσει σε σχετικές ερωτήσεις.

Ένα κινούμενο σχέδιο με θέμα την κρήνη της ρωμαϊκής Σάμης προσπαθεί με απλό και διασκεδαστικό τρόπο να εξηγήσει στους μικρούς επισκέπτες της έκθεσης τη χρήση και τη σημασία της για την πόλη. Ο μικρός Μεμάς είναι η αφορμή για να ξεκινήσουν όλα…

Μαθαίνω και Φτιάχνω το Μουσείο μου

Το έργο σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του Έργου ΕΣΠΑ «Μαθαίνω και φτιάχνω το μουσείο μου», ενταγμένου στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020»

  • Για μαθητές/ μαθήτριες Ε’ και Στ’ Δημοτικού, που διαρθρώνεται σε δύο ενότητες:

1. Φτιάξε τη δική σου προθήκη, Τα αρχαία του Μουσείου ζωντανεύουν

Πώς μπορούν αντικείμενα που εκτίθενται στην Αρχαιολογική Συλλογή Σάμης να «πάρουν ζωή» και να «πετάξουν» μέσα σε μία φανταστική προθήκη;

Οι μικροί φίλοι του Μουσείου μας ζωγραφίζουν ελεύθερα το σχέδιο ενός αντικειμένου που θα επιλέξουν, αφού πρώτα ενημερωθούν γι’ αυτό. Χρησιμοποιούν όσα και όποια χρώματα θέλουν. Το αντικείμενο της ζωγραφιάς «ζωντανεύει» και «πετάει» στη φανταστική προθήκη. Σκοπός είναι μία πρώτη εξοικείωση των παιδιών αυτής της ηλικίας με την επιλογή αντικειμένων που μπορούν να αποτελέσουν μία μουσειακή ενότητα.

2. Χτίζω τα λουτρά του Πανόρμου τουβλάκι – τουβλάκι

Ποια ήταν η μορφή και ποιες οι λειτουργίες των ρωμαϊκών λουτρών της αρχαίας πόλης Πανόρμου; Πώς λειτουργούσαν; Ποιοι τα χρησιμοποιούσαν; Αυτά κι άλλα ερωτήματα των μικρών μας φίλων για τα λουτρά, που αποτελούν τη θεματική μίας από τις ενότητες της Αρχαιολογικής Συλλογής Σάμης, έρχεται να απαντήσει «τουβλάκι – τουβλάκι» μέσα από το παιχνίδι η μουσειοσκευή με lego.

  • Για μαθητές/ μαθήτριες Α’ και Β΄Γυμνασίου:

Φτιάχνοντας τη δική μου προθήκη

Πώς δημιουργείται μία νέα μουσειακή ενότητα με αντικείμενα που ήδη εκτίθενται στην Αρχαιολογική Συλλογή Σάμης; Η ενότητα μπορεί να περιλαμβάνει επιμέρους θεματικές ενότητες;

Κάθε αντικείμενο «γράφει/ αφηγείται» τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Κάθε παιδί με τη σειρά του καλείται να μεταφέρει στην προθήκη το αντικείμενο που θα επιλέξει, αφού έχει διαβάσει τις πληροφορίες που του «δίνει». Αν βρει τη σωστή θέση του αντικειμένου στην προθήκη τότε το ίδιο το αντικείμενο θα του «εξηγήσει» γιατί ανήκει εκεί, αν όχι και πάλι το αντικείμενο θα του «εξηγήσει» γιατί η επιλογή του ήταν λάθος. Σκοπός είναι οι μικροί προβληματισμοί που δημιουργούνται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού να εγείρουν μεγαλύτερους για το πώς διαμορφώνεται μία μουσειακή ενότητα και εν τέλει πώς ένα εύρημα μίας ανασκαφής μετατρέπεται σε έκθεμα ενός μουσείου.

Ψηφιακές υποεφαρμογές σχετικές με τη διαδικασία της δημιουργίας μιας έκθεσης (5 διαφορετικά quiz με ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, παιχνίδι μνήμης, 5 puzzles σχετικά με την αρχαιολογική συλλογή της Σάμης, παιχνίδι ζωγραφικής) ενισχύουν το σκοπό του παιχνιδιού.

Δηλώσεις συμμετοχής:

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ανάλογα με την εκπαιδευτική βαθμίδα που τους/ τις αφορά στη φόρμα που είναι διαθέσιμη παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.same-museum.gr/mathaino-kai-ftiachno-to-mouseio-mou/

Για την οριστικοποίηση της προτεινόμενης ημερομηνίας και της ώρας συμμετοχής θα ενημερώνεστε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος.

Φυλλάδιο Καθηγητή

Φυλλάδιο Μαθητή